سبک کلاسیک در دکوراسیون داخلی

دیوارهای گچبری شده، مبلمان‌های آنتیک، وسیله های دکوری چوبی حکاکی شده، سقف های بلند، پرده‌های فاخر با پارچه های گلدار چاپی، رنگ‌های کرم و قهوه ای و طلایی وقتی در کنار هم قرار می گیرند فضایی پر از آرامش به سبک کلاسیک را برای ما پدید می آورند، فضایی که سرشار از اصالت و لایه های تاریخی است و حس و حالی قدیمی را به ما منتقل می کنند و باعث می شود ما از بودن در آن فضا لذت ببریم.

می توان گفت که سبک کلاسیک همان سبک سنتی غربی است که قدری رنگ و روی عصر معاصر را به خود گرفته است. هر عنصری که در این سبک به کار می رود، تعریف دقیق و معینی دارد، این سبک به شدت به نظم و تقارن پایبند است، حس اصالت را نمی توان از آن گرفت و در این سبک هیچ چیز دور از انتظار نیست و به طور کلی سبکی پایدار است. دکور کلاسیک (سنتی غربی) شامل دکور قرن هجدهمی در انگلستان تا دکور روستایی فرانسوی و حتی سرزمین های ناشناخته خاور دور می شود.

سبک کلاسیک دارای ویژگی های زیادی است که فقط مختص خودش است و باعث تمایز بیش از حد این سبک با دیگرسبک های دکوراسیونی می شود، این سبک به هیچ عنوان با بی نظمی و شلوغی کنار نمی آید، هر وسیله دکوری جا و محدوده مشخصی برای قرار گرفتن دارد. به نوعی می توان گفت که این سبک یکی از سبک های منظم است که پایداری و استقامت خاصی را به فضا می بخشد.

عالی

Rated 5 out of 5
شهریور ۱۸, ۱۴۰۳

عالیه

مریم محمدزاده

دیدگاه خود را بنویسید