انتخاب بهترین رنگ خانه در طراحی دکوراسیون داخلی

انتخاب بهترین رنگ خانه در طراحی دکوراسیون داخلی

انتخاب بهترین رنگ خانه در طراحی دکوراسیون داخلی

یکی از مراحل مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل ، انتخاب رنگ خانه میباشد، طراحان و مهندسان معمار همواره شما را در طراحی مدرن و کلاسیک خانه کمک خواهند نمود، اما اولین مرحله در طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب رنگ دیوار در بخش های مختلف است، با ما همراه باشید تا بهترین رنگ برای هر قسمت از خانه را به شما معرفی کنیم.

همانطور که میدانید انتخاب رنگ ها و تاثیر آنها در طراحی دکوراسیون داخلی به شدت مورد اهمیت است و جالب است بدانید که رنگ ها یکی از مهمترین نقش ها در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه بر عهده دارند، از این رو انتخاب رنگ مناسب برای خانه و دکور آن نیاز به دقت و صرف وقت کافی میباشد و حدالامکان توصیه میشود از یک دکوراتور حرفه ای مشاوره گرفته شود، بنابراین انتخاب رنگ مناسب که از لحاظ روانشناسی مناسب با روحیه افراد خانه باشند باید حتمان مورد توجه قرار گیرد.

خونمونو چه رنگی کنیم؟ 

این سوال یکی از پرتکرارترین سوالاتی است که در خدمات  مشاوره دکوراسیون داخلی خانه  پرسیده می شود. برای پاسخ به این سوال ایتدا باید با معنا و مفهوم هر رنگ آشنا شوید تا بدانید که هر رنگ معنا و حس خاصی را تداعی میکند، استفاده از چرخه رنگ و تلفيق آن‌ها با یکدیگر میتواند در انتخاب رنگ خانه مناسب با روحیه و سلیقه شما بسیار کارآمد باشد، بنابراین براي تغيير دکور و رنگ آمیزی مجدد خانه خود بايد بتوانيد انتخاب رنگ تلفیقی داشته باشید.

انتخاب رنگ‌های گرم و سرد در رنگ آمیزی خانه

رنگ های گرم در طراحی خانه و طراحی نمای ساختمان باعث افزایش آدرنالین در خونه و ایجاد حس گرما در افراد منزل میشود، استفاده از این رنگ ها معمولا خانه ها را شلوغ و پرتر نشان میدهد، رنگ های گرم احساسات بیشتری را در افراد ایجاد کرده و شامل: قرمز، زرد و نارنجي و قهوه ای میشوند.

استفاده و انتخاب رنگ های سرد در طراحی داخلی خانه نیز ضربان قلب را كم كرده، ماهيچه‌ها را ريلكس و دماي بدن را پايين مي‌آورند و حس سرما توام با آرامش را تداعی میکنند، به طور کلی رنگ های سرد در طراحی مدرن سازه ها بیشتر از رنگ های گرم استفاده میشوند، رنگ های سرد مثل: آبی، سبز، خاکستری و سورمه ای بیشترین کاربرد را در دکور خانه دارند.

 

نکته: رنگ بنفش ميتواند بسته به درصد رنگ‌های تشكيل‌دهنده هم جزو دسته رنگ های گرم و هم سرد قرار بگیرد، اگر رنگ آبي به کار رفته در بنفش مورد نظر شما برای رنگ خانه بيشتر باشد، سرد و اگر قرمز آن بيشتر باشد، گرم خواهد بود.

ویژگی منحصربه فرد هر رنگ در خانه

حال که متوجه شدیم کدام دسته از رنگ ها گرم و کدام ها سرد هستند، در این قسمت به صورت انحصاری با ویژگی هر رنگ و احساسی که در افراد منزل ایجاد میکند، آشنا میکنیم:

  • رنگ سبز در دکوراسیون: استفاده از رنگ سبز در دیوار های خانه آرامش بخش و باعث حفظ آرامش درونی افراد منزل میشود، جالب است بدانید رنگ سبز پرکاربردترین رنگ در دکوراسیون منزل است.
  • رنگ آبی در دکوراسیون: رنگ آبی بیشتر برای دیوار اتاق خواب ها به کار رفته و یک رنگ معنوی است که باعث ایجاد حس صلح، اعتماد، منطق و خنکی میشود، همچنین این رنگ مناسب برای افرادیست که به دنبال نظم هستند.
  • رنگ بنفش در دکوراسیون: رنگ بنفش در خانه و دکوراسیون داخلی بسیار شیک است و جلال و شکوهی خاص را تداعی میکند و همچنین باعث ایجاد حس خلاقیت و افزایش حل مسئله در افراد میشود، از این رو این رنگ علاوه بر خانه ها برای محیط کار و دفتر های اداری نیز بسیار مناسب است.
  • رنگ قرمز در دکوراسیون: این رنگ معمولا در دیوار پذیرایی خانه ها استفاده میشود و نماد هیجان و عشق است، همچنین رنگ قرمز در دکوراسیون خانه برای مثال در مبل ها جزو بهترین رنگ ها بوده و خیلی زود توجه افراد را جلب میکند.
  • رنگ نارنجی در دکوراسیون: رنگ نارنجی برای خانه یک انتخاب جسورانه است و احساساتی سرشار از خوش بینی و مثبت اندیشی را در افرادی که با فضایی به رنگ نارنجی روبه رو میشوند، ایجاد میکند.
  • رنگ زرد در دکوراسیون: رنگ زرد به دلیل اینکه چشم افراد را زیاد درگیر خود میکند معمولا خیلی کم در منزل و یا اتاق خواب استفاده میشود، البته رنگ های ملایم تر مثل رنگ نباتی که در خانواده رنگ زرد قرار میگیرد برای پذیرایی و اتاق کار بسیار کاربردی و خوب بوده و باعث ایجاد حس روشنی و شادی و افزایش تمرکز میشود.
  • رنگ مشکی در دکوراسیون: مشكي رنگ فوق ‌العاده‌ای براي دكوراتورهاست، اگر بخواهيد چيزي را بي‌توجه نشان دهيد، از مشكي مات استفاده كنيد، مشكي به دليل خنثي‌بودن با هر رنگي استفاده شود، تاثير فوق‌العاده‌اي خواهد داشت همچنین استفاده از رنگ مشكی با رنگ‌هاي متاليك طلايی، نقره‌ای، مسی و برنج جلوه‌ای جذاب خواهد داشت.
  • رنگ‌های سفید و کرمی روشن در دکوراسیون: سفید و کرمی روشن، بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه سالن قسمت سالن غذاخوری است. مجموعه این رنگ‌ها احساس آرامش را هنگام غذا خوردن القا می‌کند.
  • رنگ خاکستری در دکوراسیون: استفاده از این رنگ در اتاق های غذاخوری یا آشپرخانه توصیه نمی شود زیرا باعث کاهش اشتها می شود، این رنگ جزئ رنگ های سرد محسوب می شود و نشان دهنده ترس و فقدان احساس است.

بهترین رنگ خانه چه رنگی است؟

همان طور که در این بخش متوجه شدید هر رنگ ویژگی خاصی داشته که آنرا از دیگری متمایز میکند و نمیتوان گفت دقیقا کدام رنگ بهترین رنگ برای خانه و دکوراسیون داخلی منزل است، زیرا علاوه بر ویژگی هایی که هر رنگ دارد، سلیقه افرادی که در یک منزل زندگی میکنند نیز باید در نظر گرفته شود، بنابراین توصیه ما به عنوان یک تیم طراحی دکوراسیون داخلی با سابقه در پایتخت استفاده از ترکیب رنگ مکمل است.

رنگ‌های مکمل به رنگ‌هایی گفته می‌شود که اثر القا کننده در جهت مثبت را به نمایش می‌گذارند. ترکیبی از رنگ‌های تیره و روشن، نمونه‌ای از این طراحی است. ترکیب رنگ‌های آبی تیره و نقره‌ای، ترکیب رنگ‌های زرد و سفید، صورتی و سفید، سبز و نقره‌ای، نمونه‌ای از این انتخاب هستند.

پس حتما به این نکته توجه داشته باشید انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه کاملاً به سلیقه افراد خانه بستگی دارد، برای آن دسته از خانواده‌هایی که تجربه‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی ندارند، لازم است از کارشناسان این حوزه کمک بگیرند. بهترین دکوراسیون داخلی منزل می‌تواند شرایط زندگی را بهتر کرده و حس آرامش و امنیت را در تمام اعضای خانواده به وجود آورد.

 

اصول پایه انتخاب رنگ در دکوراسیون

تاثیر رنگ ‌های مختلف بر روی روان و روحیات انسان ‌ها ثابت، موضوعی ثابت شده است. این امر در دکوراسیون داخلی خانه نیز صدق می ‌کند. نحوه رنگ آمیزی دیوارها، انتخاب رنگ مبلمان، پرده ها و یا حتی نوع نقش و نگار فرش ‌ها، همه در کنار یکدیگر میتواند محیطی آرام‌ بخش ایجاد کرده یا برعکس حس اضطراب و سنگینی را منتقل کند. در ادامه قصد داریم اصول اولیه و یا نکاتی که در زمینه رنگ‌ها لازم است بدانید را مطرح کنیم.

اتاقی مملو از مبلمان جدید ممکن است در بودجه شما در حال حاضر نباشد، اما با این وجود می توانید تغییرات بزرگ و عالی در خانه خود ایجاد کنید. رنگ نقاشی ساده ترین و کم هزینه ترین راه برای به روزرسانی خانه شما است. روش های گوناگونی برای ایجادیک به روزرسانی رنگارنگ وجود دارد.

در انتخاب رنگ در دکوراسیون می توانید از عوامل دیگری نیز برای تغییر و نو شدن استفاده کنید، به طور مثال: کاربرد بالش های ارزان قیمت، فرش های کوچک رنگی و مبلمان نقاشی شده ایده خوبی هستند. اگر در انتخاب رنگ دکوراسیون منزل، رنگ های تند را در نظر دارید، سعی کنید از تناژها فقط در یک یا دو رنگ استفاده کنید. انتخاب یک یا دو رنگ به عنوان ترکیب رنگ در دکوراسیون خانه، روشی آسان برای به روزرسانی رنگ آمیزی و جمع و جورتر نشان دادن خانه است.

 

نکاتی پیرامون انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی

۱. رنگ های سال را دنبال کنید

هر ساله روند رنگ ها توسط صنعت رنگ اعلام می شود. این گزارش های جذاب روند رنگ با عکس های فریبنده و ایده های دکوراسیون پر شده است. درصورتی که صاحب خانه نباشید، کاربرد همه رنگهای جدید هر ساله عملی نیست. آنچه شما می توانید انجام دهید این است که رنگ یا سبکی را که دوست دارید پیدا کنید و آن را درون خانه خود بگنجانید.

۲. برای انتخاب رنگ دکوراسیون منزل بی پروا باشید

رنگ های تند در خانه شما بسیار سرگرم کننده است، اما اگر می خواهید فضایی آرام ایجاد کنید، از رنگ های تناژ(accent)بهره ببرید. آثار هنری رنگارنگ مکان مناسبی برای افزودن انرژی بیشتر به پالت شما، به ویژه روی یک دیوار خنثی است.

۳. از فنگ شویی نهایت استفاده را ببرید

برای بدست آوردن مزایای تعادل رنگ فنگ شویی، نیازی به تزئین به سبک آسیایی یا مدرن نیست. هر خانه ای، با هر سبک دکوراسیونی، می تواند با یک پالت رنگ متعادل، آرامش بیشتری داشته باشد. یک پالت رنگ متعادل شامل یک رنگ پایه، یک رنگ با تناژی متوسط و چند ترکیب روشن تر است. تزئینات فنگ شویی همچنین شما را ترغیب می کند که از شلوغی رنگ و تزئینات زیاد دست بردارید. پیشنهاد می شود درباره فنگ شویی در خانه بخوانید.

۴. کاربرد طرح های رنگی تک رنگ

ایجاد یک طرح رنگی تک رنگ برای ایجاد یک اتاق آرامش بخش بسیار آسان تر از آن است که به نظر می رسد. بیشتر طرح های رنگی تک رنگ بر اساس رنگ های خنثی است، اما شما می توانید از هر رنگی به عنوان پایه خود استفاده کنید که با سایه های روشن و تیره جفت شود.

۵. ایده های جدید رنگی را بررسی نمایید

رنگ نقاشی روی سقف روشی شیک برای جلوه دادن به اتاق شما است. یک اتاق انباری یا یک اتاق بدون جزئیات معماری، با یک سقف رنگارنگ جالب می شود. رنگ خنثی برای سقف ها بهترین عملکرد را دارد، اما می توانیدرنگ دیوار را سایه روشن تر نیزنمایید تا فضای اتاق دلباز شود.

۶. رنگ خنثی همیشه بژ نیست

حوصله خاکستری و بژ دارید؟ پالت های خنثی بیش از این دو رنگ هستند. روی پالت رنگ خنثی خود با فلزاتی مانند طلا و نقره کار کنید. اگر پالت رنگ شما شامل یک رنگ خنثی سفیدیخچالی است، می توانید صورتی کم رنگ یا آبی اضافه کنید. اگر رنگ سفید گرم را ترجیح می دهید، یک تناژ طلایی یا خاکستری می تواند به شما کمک کند رنگ های خنثی خود را برای یک پالت زرق و برق دار لایه بندی کنید. پیشنهاد می شود از انواع کاناپه راحتی ویترا دیدن فرمایید.

 

دیوارهای خونه رو چه رنگی کنم بهتره؟

اگر در انتخاب رنگ مناسب برای خانه و دکوراسیون داخلی آن هنوز دچار تردید هستید و میخواهید کلیه پروسه دکوراسیون را یک تیم طراحی قوی و حرفه ای  انجام دهید، میتوانید همین حالا با مشاورین ما در هلدینگ ساختمانی شهره اکبرزاده تماس گرفته و ضمن استفاده از خدمات مشاوره رایگان سفارش رنگ آمیزی و دکوراسیون داخلی خانه خود را ثبت کنید.

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

تزیین دکوراسیون داخلی اتاق پذیرایی و نشیمن با آینه
کاغذ دیواری و پوستر
انواع معماری ساختمان
۱۰ اشتباه در طراحی اتاق نشیمن که باید از آنها اجتناب کنید

دیدگاهتان را بنویسید